ارسال رایگان برای خرید های بالای 400 هزار تومان

ارسال سفارشات در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه

شارژر معمولی microusb و تایپ سی type-c چه فرقی باهم دارند ؟

تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی

تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی نه تنها در شکل ظاهری بلکه در عملکرد شارژرها نیز کاملاً مشخصه، پیشرفت های تکنولوژی در روند تولید کابل های شارژر تونسته چالش های بزرگ تولید کنندگان گوشی های تلفن همراه را برای پر شدن باتری گوشی با سرعت بیشتر برطرف کنه. در صورتی که به اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد شارژر تایپ سی type-c و شارژر microusb نیاز دارید، همچنین قصد خرید شارژر موبایل اصل رو دارید؛ می تونید با کارشناسان باتری خونه تماس بگیرید.

تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی چیست؟

تا چند سال گذشته تمام گوشی های موبایل با استفاده از سوکت های میکرو usb به شارژر و لپتاپ متصل می شدند، اما رفته رفته سوکت های تایپ سی نه تنها در گوشی های رده بالا بلکه در اغلب گوشی ها جایگزین شده اند.
اما در این میان یک سوال مهم که فرق کابل تایپ سی با میکرو چیست؟ حتما برای شما هم به وجود آمده، برای اینکه پاسخ دقیق تری به این سوال بدیم باید ویژگی های هر کدام از این شارژرها رو بررسی کنیم.
تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی در وهله اول از لحاظ عملکرد بوده؛ اما از لحاظ فیزیکی هم با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه دقیق تر به تفاوت شارژر معمولی microusb با شارژر تایپ سی type-c این دو را بررسی می کنیم:

تفاوت از لحاظ فیزیک

با نگاه کردن به شکل ظاهری این دو شارژر به راحتی متوجه تفاوت فیزیکی آنها می شوید، شارژر میکرو یک سطح آن نسبت به دیگری پهن تر است و بر روی سطح پهن یک پین فنری نصب شده و فقط از یک سمت به پورت usb متصل میشه. در صورت اتصال اشتباه هم به کابل، هم به سوکت دستگاه آسیب می رسونه.
اما شارژر تایپ سی type-c دو سطح آن از لحاظ اندازه با یکدیگر برابر بوده و از هر دو طرف قابلیت اتصال به پورت شارژ گوشی رو داره؛ در واقع با چرخاندن شارژر در هنگام اتصال به پورت هیچ مشکلی برای آن ایجاد نمی شه.

تفاوت از لحاظ عملکرد

مهمترین مبحث فرق کابل تایپ سی با میکرو در عملکرد آنها است. سوکت تایپ سی با سرعت بالاتری اطلاعات رو انتقال میده و همچنین قابلیت شارژ سریع گوشی های همراه رو با توان ۱۰۰ وات داره. زیرا کابل شارژ usb تبادل اطلاعات دقیقی با آداپتور داشته و ولتاژ مناسب بر اساس نیاز مصرف کننده رو تامین می کنه. در صورت خرید شارژر تایپ سی اصل و اورجینال می‌تونید از مهمترین ویژگی آن یعنی شارژ سریع و انتقال اطلاعات با سرعت بالا بهره مند بشید، در باتری خونه میتونید انواع کابل شارژر اورجینال رو بخرید.

شارژر تایپ سی چیست ؟

با پیشرفت هایی که در جهان الکترونیک رخ داده، اهمیت سرعت انتقال داده و شارژ شدن سریعتر گوشی های همراه، سازندگان رو به فکر تولید شارژر تایپ سی type-c انداخت.
برای اینکه درک کنید شارژر تایپ سی چیست؟ و همچنین تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی رو بفهمیم، باید بگییم که سوکت تایپ سی یک رابط جدید بوده که از آن برای انتقال دیتا و شارژ کردن گوشی های موبایل با سرعت بالاتر استفاده می شه. از مهمترین دلایل محبوبیت آن در بین کمپانی ها و مردم می تونیم به قابلیت شارژ سریع آن اشاره کنیم.
محبوبیت تایپ سی در بین مصرف کنندگان به حدی افزایش پیدا کرده که اغلب کمپانی ‌ها اقدام به حذف پورت 3.5 میلیمتری از دستگاه های گوشی موبایل کرده‌اند و هندزفری ها نیز از تایپ سی پشتیبانی می کنند.
در حال حاضر که با خرید کابل شارژ تایپ سی اصل می تونید از لوازم هوشمند زیادی استفاده کنید، بهتره از کارشناسان باتری خونه اطلاعات لازم در مورد خرید شارژر موبایل اصل و کابل های مختلف رو به دست بیارید، تا یک محصول برای رفع نیازهای مختلف تهیه کنید.

شارژر تایپ سی برای چه گوشی هایی است؟

ساخت شارژر تایپ سی type-c جزء دستاوردهای جدید تکنولوژی بوده که با مشخص شدن تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی همه برندهای معتبر بر روی گوشی های خود از این نوع کابل استفاده می کنند.
شارژر تایپ سی برای چه گوشی هایی است؟ در ادامه به معرفی برندهای معتبر که گوشی ‌های هوشمند خود را با کابل تایپ سی ارائه می کنن، پاسخ دقیق تری به این سوال می دیم .
• برند سامسونگ Samsung
• برند هواوی Huawei
• برند شیائومی Xiaomi
نکته مهم اینکه به غیر از گوشی های هوشمند از شارژر تایپ سی type-c بر روی انواع پاور بانک، تبلت و لپ تاپ ها نیز استفاده می کنند و هماهنگی بین پورت ورودی تمامی موبایل ‌ها دیگر نگرانی برای سیم شارژر کاهش پیدا می کنه. چرا که با خرید یک آداپتور مناسب، می تونید تمامی گوشی های خود را شارژ کنید. با خرید شارژر موبایل اصل از باتری خونه با خیال راحت از آن استفاده کنید.

مزایای کابل شارژر تایپ سی Type C

در صورت خرید کابل شارژ تایپ سی اصل، از مزیت های بی شمار آن بهره مند می شین که برای دسترسی به یک مجموعه معتبر و خریدی با اطمینان می تونید باتری خونه رو انتخاب کنید.
در واقع با درک مزایای کابل شارژ تایپ سی Type C به شکل بهتری هم تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی را متوجه می شید. در ادامه به مهمترین مزیت ها آن می پردازیم:
• افزایش سرعت شارژ و انتقال داده ها
• دو طرفه بودن شارژر بدون نیاز به چپ و راست کردن سوکت
• جلوگیری از اتلاف وقت در انتقال اطلاعات و شارژ شدن گوشی
• قابلیت اتصال به آداپتورهای معمولی و فست شارژ
• کاربرد چند جانبه به جای سیم هدفون و کابل hdmi
• داشتن ابعاد کوچک و اشغال کمترین میزان فضا
• افزایش طول عمر باتری و همچنین کابل شارژ

خرید سیم شارژر تایپ سی اصل از باتری خونه

به دلیل استقبال بیشتر از شارژر تایپ سی نمونه های فیک زیادی از این محصول در بازار وجود داره که ممکن است تشخیص نوع اصلی آن برای همه افراد امکان پذیر نباشد.
با انتخاب یک مجموعه مطمئن مانند باتری خونه، ضمن دریافت مناسب ترین قیمت کابل شارژ تایپ سی، یک محصول اصل و اورجینال تهیه می کنید.

جمع بندی
تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی بسیار زیاد بوده و با بررسی این تفاوت ها در می یابیم که استفاده از شارژر تایپ سی مزیت های بیشتری به دنبال داره. ممکنه قیمت کابل شارژ تایپ سی به نسبت کابل شارژ معمولی بیشتر باشه؛ اما در استفاده طولانی مدت ارزش بالاتری ایجاد می کنه. پس بهتره با کارشناس های باتری خونه برای خرید شارژر موبایل اصل و کابل شارژر تماس بگیرید.

1/5 - (1 امتیاز)

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =