ارسال رایگان برای خرید های بالای 400 هزار تومان

ارسال سفارشات در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی + 10 ترفند تشخیص سریع

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی

آیا قصد خرید شارژر موبایل، برای گوشی خود را دارید اما نمی‌دانید اصلی است یا تقلبی؟ در اینجا ما هر دو را با کنار هم قرار دادن آنها به طور دقیق مقایسه کرده‌ایم و بیش از 10 تفاوت قابل توجه پیدا کرده‌ایم. پس اگر قصد دارید تا متوجه این موضوع شوید که تفاوت شارژر اصلی و تقلبی در چیست تا انتها مقاله همراه ما باشید.

بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند بر این باورند که استفاده از شارژرها و کابل USB هیچ خطری ندارد، با این حال، هر از چند گاهی ثابت شده است که استفاده از شارژرهای تقلبی یا فیک، باتری‌ها، کابل‌های USB و سایر لوازم جانبی می‌تواند ناامن باشد و ممکن است به آن‌ها آسیب برساند.


در این مطلب ما سعی کردیم تفاوت شارژر اصلی و تقلبی را در میان برندهای مختلف پیدا کنیم تا به خوانندگان این مطلب کمک کنیم هنگام خرید کابل‌ها و شارژرهای USB سامسونگ، بین این دو انتخاب عاقلانه داشته باشند و بتوانند تفاوت شارژر اصلی و تقلبی را بفهمند.


تفاوت‌ها آن‌قدر جزئی بود که هرگز نمی‌توان فهمید که کدام یک از لوازم جانبی اصلی سامسونگ است و کدام یک نسخه تقلبی است، مگر اینکه شارژرها و کابل‌های USB از نظر فیزیکی در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند و به دقت بررسی شوند، درست همان‌طور که در این مقاله انجام دادیم.


بنابراین در تلاشی برای کمک به شما در خرید شارژر و کابل USB خود بدون استرس، لیستی از تفاوت‌های قابل‌مشاهده را گردآوری کرده‌ایم که تنها می‌توان متوجه شد که در هنگام خرید شارژر و کابل دیتا اورجینال با خود دارند یا خیر.

تفاوت‌هایی که در این مقاله ذکر کرده‌ایم به شما کمک می‌کند تا از اصل یا تقلبی بودن شارژر و کابل USB که توسط فروشنده و یا عرضه‌کننده فروخته می‌شود، اطمینان حاصل کنید.


جدا از تفاوت‌های قابل مشاهده بین شارژرهای اصلی و شارژرهای تقلبی، ممکن است تغییراتی در مدارهای آن‌ها و همچنین توان و درجه‌بندی جریان وجود داشته باشد. به خاطر داشته باشید که مدارهای شارژر ضعیف با توان خروجی متفاوت از مدارهای اصلی می‌توانند برای همیشه به تلفن هوشمند شما آسیب بزنند و خسارت‌های جبران ناپذیری را به وجود آورند.
در ادامه چندین تفاوت شارژر اصلی و تقلبی و کابل‌های USB را بیان کرده‌ایم که به شما در تشخیص اصل یا تقلبی بودن شارژر و کابلی که برای گوشی هوشمند خود خریداری می‌کنید کمک می‌کند.


چگونه تفاوت شارژر اصلی و تقلبی را تشخیص دهیم؟

راهکارهای شناسایی تفاوت شارژر اصلی و تقلبی


بیشتر شارژرهایی که در حال گردش هستند تقلبی هستند. این شارژرها همانند کابل‌های اصلی تولیدکنندگانی مانند سامسونگ، اپل و سونی، فرایند کنترل کیفی دقیقی را طی نکرده‌اند. هر سر خواه یک لایتنینگ 8 پین باشد. Micro USB یا USB-C باید فرایند تولید صحیح را طی کنند تا بتوانند ایمن باشند. حوادث زیادی وجود داشته است که به موجب آن این کابل‌های تقلبی عامل اصلی آتش سوزی در خانه‌ها، انفجار باتری‌ها و شوک الکتریکی بوده‌اند. ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه کابل‌های اصلی را از تقلبی‌های تقلبی به درستی تشخیص دهید.


کیفیت ساخت شارژر


اولین چیزی که هنگام برداشتن شارژر خود متوجه آن خواهید شد کیفیت کلی ساخت آن است. شارژر اصلی باید به خوبی ساخته، جامد و قوی باشد. در حالی که شارژر تقلبی به نظر می‌رسد از پلاستیک ارزان قیمت ساخته شده است.


وزن شارژ


اگر هنگام خرید شارژر دیگری، شارژر اصلی سامسونگ خود را به همراه داشته باشید، تنها با ارزیابی وزن شارژر اصلی و تقلبی، می‌توانید تفاوت بین شارژرهای اصلی و تقلبی را تشخیص دهید. با توجه به کیفیت ساخت برتر، شارژر اصلی در مقایسه با شارژر تقلبی باید سنگین‌تر باشد.


گوشه‌ها و لبه‌های شارژر


از دیگر تفاوت شارژر اصلی و تقلبی می‌توان به گوشه‌ها و لبه‌های آن اشاره کرد. اگر قسمت بالایی و لبه‌های شارژر اصلی را با شارژر تقلبی مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که گوشه‌ها و منحنی‌های شارژر تقلبی ناهموار هستند و مقداری پلاستیک اضافی دارند، در حالی که شارژر اصلی دارای لبه‌های صاف و همسطح است.


اتصالات بر روی شارژر


شارژرهای اصلی و تقلبی هر دو دارای یک مفصل در وسط هستند. شارژر اصلی دارای یک مفصل صاف و صاف است در حالی که شارژر تقلبی دارای یک مفصل تیز و برجسته است.

شیار پورت اتصال USB روی شارژر


همان‌طور که در آخرین نکته صحبت کردیم، بریدگی شیار پورت کانکتور USB شارژر تقلبی نیز دارای گوشه‌ها و لبه‌های ناهموار است. در حالی که شارژر اصلی لبه‌های خوش ساخت، صاف دارد.


دوشاخه‌های شارژر


دوشاخه‌های استاندارد اروپایی در شارژر اصلی سامسونگ دارای یک لایه پلاستیکی اضافی در انتهای پایین ساختار دوشاخه‌ها هستند تا استحکام و پشتیبانی بیشتری را ارائه دهند که دوام کلی آن را نیز افزایش می‌دهد. در حالی که در شارژر جعلی سامسونگ متوجه خواهید شد که دوشاخه‌های ساده بدون هیچ گونه ساختار بادوام وجود دارد.


اندازه رابط Micro USB


از دیگر تفاوت شارژر اصلی و تقلبی می‌توان به رابط میکرو یو اس بی اشاره کرد. کانکتور micro-USB اصلی طول کمتری دارد و به بدنه نزدیک‌تر است، در حالی که کابل USB تقلبی دارای یک کانکتور میکرو USB بزرگ‌تر است و فضای بیشتری بین کانکتور و بدنه وجود دارد که احتمال شکسته شدن آن پس از استفاده مکرر وجود دارد.


نماد USB در رابط Micro USB


نماد USB حک شده بر روی بدنه کانکتور میکرو USB دارای تغییراتی است. همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید. کانکتور کابل USB اصلی دارای یک نماد لیزری رنگ روشن است در حالی که کانکتور تقلبی دارای نماد USB با رنگ تیره است.

کانکتور USB


همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، سطح پوسته کانکتور اصلی USB دارای یک فرورفتگی کوچک است. در حالی که پوسته کانکتور USB روی کابل USB تقلبی دارای سطح صافی است.

خلاصه آنچه در این مقاله گفتیم


در پایان، در این مقاله سعی کردیم تا تفاوت شارژر اصلی و تقلبی را به شما توضیح دهیم؛ راه تشخیص تفاوت‌هایی که در این مقاله ذکر شد، در صورتی که یک محصول یا لوازم جانبی اصلی همراه خود نداشته باشید تا بین آن و مدل تقلبی‌اش مقایسه انجام دهید، تشخیص این موضوع کاری بسیار دشوار است. همان‌طور که در ابتدا ذکر شد، استفاده از یک شارژر تقلبی یا تقلبی با گوشی هوشمند خود می‌تواند به مرور زمان به آن آسیب برساند؛ بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم فقط از محصولات و لوازم جانبی اصل استفاده کنید. با تشکر از شما که وقت ارزشمندتان را در اختیار ما گذاشتید و به مطالعه این مقاله با موضوع تفاوت شارژر اصلی و تقلبی پرداختید.

شارژر موبایل تقلبی چه تاثیری روی موبایل میگذارد؟

استفاده از شارژر موبایل تقلبی ممکن است باعث دیر شارژر شدن گوشی و همچنین خرابی دهنه اتصال و نیم سوز شدن آن شود. پیشنهاد میکنیم حتما از یک شاژر اصل و با کیفیت استفاده کنید یکبار برای یک محصول با کیفیت هزینه کنید و یک عمر ازش استفاده ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + یک =